Årets Velgørenhedsfrimærke
2012
2012
Post Danmark
Post Danmark lancerer hvert år Velgørenhedsfrimærket. Konceptet bag dette frimærke er velgørenhed og er altid det samme, men hvem der støttes og hvem er ansigtet bag årets sag varierer for hvert år.
Til dette projekt har jeg udarbejdet et kampagne side under Facebook det kan støtte og promover dette på et involverende måde, ved at gøre brugeren til en del af støtten med mulighed for at sprede budskabet på et underholdende måde. Kampagnesiden vil kunne opdateres med et nyt sag hvert år uden at skulle ændre base mekanisme.
Facebook var (i 2012) det ideale platform til at promover sagen.
Man vil kunne købe frimærket, dele sin støtte, indramme sit eget profilbillede i velgørenhedssagen og opdater brugerens cover billede med støtte materiale. Alle ens kontakter vil kunne, op-front, se ens engagement i denne sag.
Konceptudviking
Kampagne mekaniske
Art Direction
UX | UI – Design
Kundekontakt